Over de Kolkschool

de transformatie

Van Schoolgebouw naar Woongebouw

De buitenschil van de Kolkschool blijft nagenoeg hetzelfde. Van binnen wordt de Kolkschool compleet getransformeerd. De oorspronkelijke brede gangpartijen en op de begane grond en de verdieping komen terug. De oude klaslokalen worden getransformeerd naar loftappartementen die conform de laatste eisen geïsoleerd zijn. 8 loftappartementen op de begane grond en 8 op de verdieping. Verwarmen en warm water gaat door middel van een warmtepomp en middels zonnepanelen wordt energie opgewekt. De loftappartementen krijgen een entresol waarop geslapen kan worden. Zo wordt optimaal gebruik gemaakt van de hoogte in de lokalen. Nieuw wonen in een karaktervol pand!

optimaal woongenot

Van alle gemakken voorzien

Wonen in de Kolkschool betekent; van alle gemakken voorzien.
Jouw auto parkeer je naast het gebouw op je eigen parkeerplaats. Je fiets kan in de afgesloten en overdekte fietsenstalling en de spullen die je niet vaak nodig hebt kun je opbergen in de berging op zolder. Jouw appartement is gasloos en voorzien van minimaal energielabel A++. Je koopt het appartement inclusief keuken en badkamer. Je woont in het centrum en binnen 5 minuten lopen ben je bij het station of een supermarkt. Wil je genieten van het mooie weer? Dat kan in de gezamenlijke tuin of lekker op het terras in de stad.
Wil je in je eigen loft blijven? Gooi dan de grote ramen open om buiten binnen te halen.

sinds 1900

Geschiedenis

De Kolkschool is begin 1900 gebouwd en is ruim 100 jaar in gebruik geweest als school. Vele leerlingen hebben hier rondgelopen en les gekregen. De laatste jaren hebben verschillende verenigingen er hun thuisbasis gehad. Gelukkig is het pand al die jaren behouden gebleven en krijgt het nu een nieuwe toekomst als woongebouw.

De verkoop van de 16 loftappartementen in de Kolkschool aan de Bornerbroeksestraat 19 is gestart!

Wonen in de Kolkschool

Bornebroeksestraat 19